Original title:
Návrh rozvoje firmy v oblasti maloobchodního prodeje potravin
Translated title:
Proposal of a Firm Expansion in Retail Sale of Foodstuffs
Authors:
Škrdlík, Miloš ; MBA, Tomáš Vican, MSc, (referee) ; Mikulec, Luděk (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce představuje návrh rozvoje společnosti jenž je výhradně českou maloobchodní sítí prodejen potravin a smíšeného zboží. Cílem práce je optimalizace strategie takovým způsobem, aby zaručila získání konkurenční výhody pro celou síť, perspektivu a zdravý růst i v dalších letech. První část práce je věnována shrnutí teoretických poznatků, které se týkají dané problematiky. V další části je zpracována analýza firmy a na jejím základě jsou navržena možná řešení.
Master´s thesis presents the proposal of firm expansion for the company which is exclusively czech retail system of shops of food and convenience stores. The objective of the thesis is an optimization of the strategy in a such way, which will ensure to gain a competitive advantage, perspective and healthy growth of the company in next years. The first part of the thesis is focused on a summary of teoretical knowledge, which is concerning given problems. In the next part of the thesis analysis of the company is made and on the basis of the analysis there are some possible solutions suggested.
Keywords:
analysis „7S“; Expansion of a firm; PEST analysis; Porter analysis; proposal.; research; strategy; analýza „7S“; návrh.; PEST analýza; Porterova analýza; průzkum; Rozvoj firmy; strategie; SWOT analýza
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/12019