Original title:
Návrh marketingové strategie
Translated title:
Marketing Strategy Proposal
Authors:
Bukovjan, Jiří ; Vala, Zdeněk (referee) ; Chalupský, Vladimír (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce zkoumá stav současného trhu s online Flash hrami. Analyzuje vývoj trhu za poslední tři roky a srovnává největší reklamní systémy. Popisují se zde způsoby licencování a fungování prodejních herních portálů. Výsledkem práce je vytvoření marketingového mixu, který bude určovat správný produkt, se kterým je vhodné vstoupit na trh.
This thesis examines the current state of the market for online Flash games. It analyzes the market trends for the last three years and compares the largest advertising systems. There is description of the licensing ways and information how portals sell the games. Result of this work is to create a marketing mix that will determine the correct product with which it is appropriate to enter the market.
Keywords:
advertising; distribution; License; marketing; marketing mix; price; promotion; cena; distribuce; Licence; marketing; marketingový mix; propagace; reklama
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/14033