Original title:
Strategie vstupu firmy Scootland s.r.o. na slovenský trh
Translated title:
Market Entry and Marketing Strategy of Scootland s.r.o. with Relation to Slovakian Market
Authors:
Přidal, Hynek ; Vokálová, Jarmila (referee) ; Zich, Robert (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
eng Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[eng][cze]
Diplomová práce analyzuje současný stav firmy Scootland s.r.o. na domácím trhu v České republice s ohledem na stagnující tržby firmy. Jsou představeny základní analytické metody, jež jsou následně aplikovány. Na základě provedených analýz jsou navrhnuta opatření pro zlepšení současné situace se zaměřením na expanzi firmy na slovenský trh a vypracovaný detailní plán vstupu na tento trh.
This thesis analyses the current situation of the company Scootland s.r.o.at the domestic market with regard to the stagnating gains of the company. The basic analytical methods are introduced and, consequently, applied. On the basis of the conducted analysis, measures for the improvement of the current situation are proposed, focusing especially on the expansion of the company to the Slovakian market, and a detailed plan of this entry is provided.
Keywords:
expanze; konkurence; Podnikání; Porteruv petifaktorovy model konkurencniho prostredi; SLEPT analýza; Slovenský trh; strategie vstupu na zahraniční trh; SWOT analýza; competition; Entrepreneurship; expansion; market entry strategy; Porter's Five-forces model of competitive environment; SLEPT analysis; Slovakian market; SWOT analysis
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/3157