Original title:
Marketingová strategie firmy nabízející služby v oblasti Event Marketingu
Translated title:
Marketing Strategy in Event Marketing Services
Authors:
Hrbáč, Vojtěch ; Reniers, Petr (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Předmětem této diplomové práce je zhodnotit marketingovou strategii společnosti, která se zabývá produkcí eventových akcí. V prvé a teoretické části se postupně zabývám fenoménem eventu a jeho významem v dnešních společnostech. Je zde také zmínka o historii, kdy se vůbec toto označení začalo používat, a kdy se moderní společnost začala zajímat o tuto oblast marketingu, jako využitelnou součást marketingového mixu. Zmiňuji zde také teoretické přínosy eventu a důvody proč ho pořádat. Ve vlastní praktické stati se zabývám aspekty samotného pořádání události ve firmě a průběh uskutečnění. Protože v současné době pracuji ve společnosti živící se pořádáním těchto událostí, měl jsem možnost se podívat na tyto eventy ze strany nezaujaté osoby a tak zdůraznit chyby v tomto sektoru marketingu. Závěrem se zmiňuji o efektivitě a zároveň nastiňuji budoucí vývoj.
The subject of these diploma work is estimation marketing strategy of the company, which is making events. In first and theoretic part of this diploma work I dealing with prodigy of eventu and his mening in today´s companies. There is also mention about story when this mark is started to use at all, when modern society has been started interest about it, as aviable part of marketing mix. I enlarge here theoretics contributions and reasons why is important arrange him. In practical part I dealing with aspects of event himself and process of realization. Because in this time I working in company creating this events, I had posibility to look on this evets from the another side. I also had posibility notice mistakes which are making on actions, in this part of marketing. In final part I mented about efectivity events and outlines the future.
Keywords:
creativ group; EDE; event; event marketing; Éclaire d'Émotion; EDE; event; event marketing; tvůrčí skupina; Éclaire d'Émotion
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/17773