Original title:
Návrh komunikačního mixu firmy EKO-PE, s.r.o.
Translated title:
Design of Communication Mix for the EKO-PE, s.r.o. Company
Authors:
Brychcová, Blanka ; Pechová, Jana (referee) ; Novák, Petr (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Hlavním cílem této diplomové práce je analýza a zhodnocení stávajícího komunikačního mixu poradenské firmy EKO-PE, s.r.o. a návrhy na jeho zlepšení. První část je věnována shrnutí teoretických pojmů, které se této problematiky týkají. Jedná se tedy o pojmy z marketingu, marketingové komunikace, analýzy prostředí, marketingového konceptu, hodnoty a spokojenosti zákazníka a marketingového výzkumu. Druhá část je zaměřena na praktickou stránku věci. Zabývá se charakteristikou společnosti EKO-PE s.r.o., jejím marketingovým mixem sluţeb a analýzou prostředí této firmy. Následuje analýza a zhodnocení současného komunikačního mixu podniku na základě marketingového výzkumu dotazníkovou metodou. V závěru této části jsou sepsány na základě dostupných informací a analýz výsledky a návrhy na opatření.
The main aim of my diploma thesis is to analyze and assess current communication mix of EKO-PE,s.r.o. company and to suggest its improvement. The first part is followed to summary of theoretical knowledges which are related to this topic, such as marketing, marketing communication, marketing concept, values for customers, satisfaction of customers and marketing survey. The second part is aimed to practical part of the thesis. It describes EKO-PE company – informs about its history, organization structure, economic viewpoint, marketing mix and ambience analysis. Then this part is also concerned with analysis and assessing of current communication mix of the company on the base of marketing survey made by questionnaire. In conclusion ot this part there are written all the results and proposals on the base of all information and analysis´ I had.
Keywords:
marketing; marketing communication mix; questionnaire; surfy; dotazník; marketing; marketingový komunikační mix; výzkum
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/151