Original title:
Návrh marketingové strategie v průmyslové sféře
Translated title:
Designing a Marketing Strategy in the Segment of Industry
Authors:
Neuwirth, David ; Müllner, Břetislav (referee) ; Chalupský, Vladimír (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
V dnešní době tvrdé konkurence je boj o zákazníka klíčový pro fungování a vůbec přežití jakékoli firmy. Konkurence neustále vyvíjí nové a zdokonaluje stávající marketingové strategie a nástroje. Abychom se i my mohli v tvrdém konkurenčním prostředí udržet, musíme nejen držet s konkurencí krok, ale musíme se neustále snažit být o krok před ní. Tato diplomová práce popisuje několik marketingových nástrojů a metod, které by firmě mohly pomoci získat nebo si udržet stávající zákazníky. Druhá část této práce již pojednává o konkrétních návrzích ve firmě Temex, spol. s r. o. a v závěru hodnotí úspěšnost těch návrhů, které se podařilo ve firmě nasadit.
In today’s competitive environment, the survival of a company greatly depends on its ability to win over customers. Competition is constantly evolving and improving the marketing strategies and tools adopted by firms. In order to succeed in such an environment, it is vital to maintain a competitive advantage and always be a step ahead of the rest. The first part of this dissertation will examine several marketing tools and methods, which will enable a company to maintain and expand its customer base. The second part will apply these methods to a real life company Temex Ltd. and evaluate the success of the adopted changes.
Keywords:
advertisement; customer classifying; E-mail marketing; marketing; sales promotions; website; e-mailový marketing; kategorizace zákazníků; marketing; podpora prodeje; reklama; webová prezentace
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/17732