Original title:
Analýza vlivů na reklamu na trhu s doplňky stravy
Translated title:
Analysis of influences for advertisement on the market with food supplements
Authors:
Jandáková, Pavla ; Dvořák, Václav (referee) ; Kopřiva, Jan (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tématem předkládané diplomové práce je analýza legislativních vlivů na reklamu. Kromě obecné úpravy reklamy je práce zaměřena především na regulaci reklamy doplňků stravy. Na konkrétních příkladech jsou uvedeny rozbory možných nedostatků. Tato práce řeší také postup tvorby reklamy a její legislativní kontroly na marketingovém oddělení společnosti VALOSUN a.s.
Thema of this master’s thesis is analysis of legislation influences on advertisement. Beside generally advertisement adjustment is master’s thesis oriented firstly on regulation advertisement of food supplements. On the concrete example are displayed analysis of suppose deficiencies. This master’s thesis also solves problem with advertisement production and legislation verification on marketing department in firm VALOSUN a.s.
Keywords:
advertisement; consumer false advertising; food supplements; health claims; law adjustment of advertisement; legislature; marketing; unfair trade practices; doplňky stravy; klamavá reklama; legislativa; marketing; nekalé obchodní praktiky; právní úprava reklamy; reklama; spotřebitel; zdravotní tvrzení
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/6287