Original title:
Marketingová strategie firmy El-Port
Translated title:
Marketing strategy of firm El-Port
Authors:
Kořenek, Martin ; Nejezchleb, Lubomír (referee) ; Šimberová, Iveta (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce je zaměřena na oblast marketingového plánování a klade si za cíl navrhnout vhodnou marketingovou strategii pro firmu El-Port. V první části jsou uvedena teoretická východiska marketingu a dále postupy pro návrh marketingové strategie. Druhá čast práce je zaměřena na firmu El-Port, konkrétně jsou zde uvedeny základní údaje a popis činnosti firmy. Dále je v této části provedena analýza současného stavu, která slouží jako podklad pro návrh marketingové strategie. Výsledný navrh marketingové strategie je obsahem závěrečné části práce.
This master's thesis is focused on marketing planning and the main task is to propose an efficient marketing strategy for firm El-Port. Theoretical resources of marketing and procedures for marketing strategy proposal are mentioned in the first part. Second part of this thesis is focused on firm El-Port, concretely there is mentioned basic overwiev and description of firm's activities. Current state analysis is also included in this part and it is a main resource for marketing strategy proposal. Final proposal of marketing strategy is described in the last part of this thesis.
Keywords:
competition; customer; Marketing; marketing mix; marketing strategy; retail; supplier; SWOT analysis; wholesale; dodavatel; konkurence; maloobchod; Marketing; marketingová strategie; marketingový mix; SWOT analýza; velkoobchod; zákazník
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/15838