Original title:
Zavedení nového výrobku na trh
Translated title:
New product launch
Authors:
Čermák, Jan ; Vacek, Roman (referee) ; Šimberová, Iveta (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2007
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá uvedením nového výrobku na český trh. Zpočátku analyzuje současný stav trhu, konkurenčních výrobků a prostředí zavádějící firmy. Z provedených analýz a poznatků z literatury navrhuje vlastní řešení v podobě marketingového mixu.
The diploma thesis deals with a new product launch in Czech market. First, the appropriate market segment, competitive products and environment of launching company is analyzed. Based on the analysis and the knowledge gained from the literature, the diploma thesis proposes a solution in form of a marketing mix, which is suitable for the new product.
Keywords:
4C; 4P; marketing mix; marketing strategy; new product launch; Paipo; SWOT analysis; 4C; 4P; marketingová strategie; marketingový mix; Paipo; SWOT analýza; uvedení nového výrobku na trh
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/25720