Original title:
Sponzoring jako prostředek efektivní komunikace
Translated title:
Sponsorship as a tool of effective communication
Authors:
Bábíková, Kristýna ; Pokorný, Karel (referee) ; Šimberová, Iveta (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2007
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá sponzorskými aktivitami společnosti Škoda Auto, a.s., které jsou využívány jako jeden z prostředků marketingové komunikace. Hlavním pilířem záměru zefektivnění komunikace je návrh nové strategie využití nástroje sponzoringu, která jej integruje do komplexního komunikačního mixu a prostřednictvím multiplikačního efektu maximalizuje účinek komunikace při současné snaze o naplnění marketingových a komunikačních cílů společnosti.
This Master´s thesis deals with a sponsor activities of Škoda Auto, a.s., that are used as one of the marketing communication instrument. The main pillar of the intention to make the communication more effective is the proposal for a new strategy of using sponsoring as an instrument that integrates it into the complex communication mix and by means of multiplication maximizes communication effect while pursuing fulfilment of marketing and communication goals of the company.
Keywords:
awareness of the mark; communication mix; event marketing; image; marketing communication; Sponsorship; strategy.; the effectiveness of communication; Škoda Auto; efektivnost komunikace; event marketing; image; komunikační mix; marketingová komunikace; povědomí o značce; Sponzoring; strategie.; Škoda Auto
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/25469