Název:
Tuhostní charakteristika přední části vozidla
Překlad názvu:
Stiffness characteristic of front part of the vehicle
Autoři:
Coufal, Tomáš Typ dokumentu: Příspěvky z konference
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně, Ústav soudního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Doposud byla v oboru soudního inženýrství využívána pro popis tuhosti přední části vozidla pouze centrální tuhostní charakteristika, kterou bylo možné použít s dostatečnou přesností pro čelní nárazy vozidla s plným překrytím. Pokud však vozidlo narazí pouze s částečným překrytím má již centrální tuhostní charakteristika svá omezení v přesnosti výpočtu deformační energie. Předmětný článek pojednává o tuhostech jednotlivých partií přední části vozidla za účelem jejich využití ve znalecké praxi. Pro každou partii předmětného vozidla je zpracována příslušná tuhostí charakteristika, s pomocí které lze vypočíst deformační energii přesně pro konkrétní část vozidla, která je při čelním nárazu poškozena.
So far, in the field of forensic engineering was used to describe the stiffness of the front part of the vehicle only central stiffness characteristic that can be used with sufficient accuracy for frontal crash with a full overlap. However, if the vehicle crashes with only partial overlap so can be central stiffness characteristic limitations in the accuracy of the calculation of the deformation energy. The present article deals with the stiffness of the each parts of the front part of the vehicle for their use in forensic expert practice. Stiffness characteristics was processed for each part of the vehicle, with which you can calculate the exact deformation energy for a specific front part of the vehicle which was damaged in a frontal collision.
Klíčová slova:
deformační energie; forenzní vědy; tuhost; Vozidlo; deformation energy; forensic science; stiffness; Vehicle Zdrojový dokument: Sborník příspěvků konference Expert Forensic Science Brno 2014, ISBN 978-80-214-4852-0
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/42851