Název:
Modelování a predikce spolehlivosti
Překlad názvu:
Modelling and prediction of reliability
Autoři:
Jirgl, Miroslav ; Jalovecký,, Rudolf (oponent) ; Havlíková, Marie (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce se zabývá analýzou spolehlivosti technického systému. Obsah práce lze rozdělit na tři základní části. První část je úvodem do problematiky spolehlivosti. Zabývá se definicí a vyjádřením spolehlivosti, tvorbou spolehlivostních modelů a popisem spolehlivostní analýzy. Dále obsahuje přehled spolehlivostních analýz. Nejpoužívanější spolehlivostní analýzy jsou stručně popsány. U každé metody je uvedena její podstata, stručný postup a na závěr její použitelnost, tedy hlavní výhody a nevýhody. Podrobněji je pak popsána Analýza způsobů a důsledků poruch, FMEA. Ve druhé části je proveden rozbor podmínek v letectví a návrh spolehlivostní analýzy digitálního systému - ukazatele podélného vyvážení letounu. Základem návrhu je výběr vhodné metody. Ten vychází z přehledu spolehlivostních analýz uvedeného v předchozí části. Poslední část se zabývá provedením spolehlivostní analýzy FMEA ukazatele podélného vyvážení letounu, diskusí dosažených výsledků a návrhem opatření pro zvýšení spolehlivosti analyzovaného systému - ukazatele podélného vyvážení letounu.
This thesis presents a reliability analysis of a technical system. It is divided into three main sections. The first section introduces some of the most significant problems of reliability. It deals with a definition and an expresion of reliability, a reliability diagram selection and a detailed description of the reliability analysis. This part also includes an overview of reliability analysis types. Some of the most widely used reliability analyses are briefly described; further advantages and disadvantages of using each method are listed. Failure Modes and Effects Analysis - FMEA is then described in a greater detail. The second section contains an analysis of aviation conditions as well as a design of a reliability analysis that concerns a selected digital system; the system under analysis is a pitch trim indicator. The main design issue lies in a choice of a most suitable method. This choice stems from the overview of reliability analyses presented in the first section of the thesis. In the last section, a FMEA reliability analysis of the pitch trim indicator is conducted. This part includes a discussion of the results as well as a design action that is to lead to an increase in reliability of the analyzed system.
Klíčová slova:
FMEA; FMECA; intenzita poruch; MTBF; Spolehlivost; spolehlivostní analýza; spolehlivostní model; a reliability analysis; a reliability diagram; failure rate; FMEA; FMECA; MTBF; Reliability
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/8774