Original title:
Elektronická škrticí klapka
Translated title:
Electronic throttle
Authors:
Dušek, Jiří ; Beran, Martin (referee) ; Havlíková, Marie (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Záměrem této práce bylo provést rozbor současných elektronických škrticích klapek a požadavků na ně kladených. Sestavit matematický model, identifikovat parametry předložené elektronické škrticí klapky, provést verifikaci a na základě toho sestavit simulační model. Byly zvoleny vhodné řídicí a výkonové prvky pro řízení elektronické škrticí klapky. Simulační model byl na základě znalosti parametrů těchto prvků rozšířen. Na tento pak navržen kaskádní regulátor pro řízení výchylky škrticí klapky s podřízenou otáčkovou a proudovu smyčkou. Pomocí navrženého regulátoru byla provedena realizace řízení elektronické škrticí klapky s dostupným výkonovým a řídicím modulem.
The aim of this master’s thesis was to analyze the contemporary electronic throttles and the requirements imposed on them. Then to build the mathematical model, identify parameters of the given electronic throttle, proceed the verification and on its basis to build the simulation model. There were selected suitable control and high power components to control the electronic throttle. Due to the knowledge of these parameters the simulation model was extended. For this extended simulation model was designed the position cascade controller with speed and current control loop. Using the designed controller the implementation of the electronic throttle control and the available high power and control module was realized.
Keywords:
Electronic throttle; H-bridge 18v25 CS; Hudaqlib; multifunction I/O card MF624; position cascade controll; PWM modulation.; Real Time Toolbox; Elektronická škrticí klapka; H-můstek 18v25 CS; Hudaqlib; kaskádní polohová regulace; multifunkční I/O karta MF624; PWM modulace.; Real Time Toolbox
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/1952