Original title:
Měření dosahu IEEE 802.15.4
Translated title:
IEEE 802.15.4 range measurements
Authors:
Komadel, Lukáš ; Hynčica, Ondřej (referee) ; Fiedler, Petr (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
slo Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií Abstract:
[slo][eng]
Diplomová práce Měření dosahu IEEE 802.15.4 měla v první části za cíl zjistit, zda mají vliv na bezdrátovou komunikaci mezi dvěma moduly ZigBee různé atmosférické podmínky. Odpověď jsem chtěl najít pomocí dlouhodobého měření, protože ale nebylo možné najít vhodné místo pro měření, odpověď jsem hledal v literatuře. V druhé části diplomové práce jsem měřil vliv na kvalitu signálu, jestliže jeden modul byl umístněný v automobilu. V rámci měření jsem umístnil moduly do různých částí auta, na palubní desce, na sedadle spolujezdce, v přihrádce před spolujezdcem a v zavazadlovém prostoru. Automobil pro měření byl použit Renault Scénic r.v. 2004.
In the master’s thesis IEEE 802.15.4 Range measurements I want to find out, whether atmospheric conditions have influence over the quality of communication between two ZigBee modules. I would like found the answer by long-time test, because I can’t found the proper place for the measuring, I must found the answer in the literature. In the second part of the master’s thesis I measuring, whether placing one of the module in the car have influence over the quality of communication. The module was placing in the various places in the car, on a dashboard, on a guest-passenger’s seat, in a pocket before guest-passenger and in luggage compartment. The car for the measuring was used Renaul Scénic my. 2004.
Keywords:
atmospheric conditions; car; IEEE 802.15.4; PAN 4450; quality of communication; ZigBee
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/1011