Original title:
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Translated title:
School, the Foundation of Life – a Complex of Educational Buildings in Ostrava, Cerna louka
Authors:
Britanová, Eva ; Magnusek, Pavel (referee) ; Nový, Vítězslav (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury Abstract:
[cze][eng]
Nový komplex škol v Ostravě na Černé louce je školou současnosti s perspektivou do budoucnosti. Tento institut vzdělávání zajišťuje komplexní vzdělávání a soustředí se svým uspořádáním především na maximální efetktivitu výuky. Spojuje teoretické vzdělávání s možností praktických ukázek, intenzivní výuku prokládá relaxací v přírodním prostředí. Podporuje samostatnou činnost a seberealizaci dětí každého věku. Škola umožňuje i variabilní uspořádání výukových prostor do budoucna a bere v potaz rozvoj technologií a schopností mladých lidí tyto přijímat a osvojit si.
New komplex of school buildings in Ostrava on Černá louka is the school with perspective for the future. It provides overall education and concentrate on maximum efficiency of learning proces. The idea links the theory with practical demonstration and intense learning with relaxation in nature enviromnemt. The teaching system support the independent activity of each individual and self-realization for everyone. The school allows some variability of internal organization of space and take into consideration the technology development and the capacity of youngsters to understand it and embrace it.
Keywords:
blending of city and the greenery; learning by doing; learning by exploring; rubbing out the borderline between the building and the exterior; schooling outside; support outdoor activities; podpora venkovních aktivit; prolínání města a zeleně; smazávání hranice budova vs. exteriér; učení praxí; učení vlastním poznáváním; výuka venku
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/31168