Název:
Studium hlučnosti valivých ložisek s ohledem na přesnost výroby
Překlad názvu:
Study of bearing noise regarding accuracy of machining
Autoři:
Studýnka, Pavel ; Sabo, Karol (oponent) ; Klapka, Milan (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Tato bakalářská práce se bude zabývat spojitostí mezi kvalitou povrchu funkčních ploch ložiska a jeho vibracemi za chodu. Práce popisuje základní geometrické parametry ložiska, které především ovlivňují jeho výslednou kvalitu a vibrace. Představuje metody hodnocení kvality povrchu a vzájemnou souvislost mezi nimi. Součástí práce je experiment, který by měl prokázat, jaká existuje souvislost mezi měřením kvality povrchu oběžných drah a vyhodnocováním vibrací ložiska za chodu tak, jak jsou tyto metody používány ve firmě KOYO Olomouc. Kvalita povrchu se vyhodnocuje na měřící stanici MUK-F 300 a vibrace na zařízení IL 100R/2000.
This bachalor thesis deals with connection between the quality of surface of raceways of a bearing and vibrations in operation. This thesis describes basic geometrical parameters of a bearing that have main influence on its resulting quality and vibrations. It presents methods to evaluate the quality of the raceways surfaces and their connection between them. As a part of the thesis is an experiment, which should prove, what is the connection between the measuring of quality of the surface of raceways and measuring the vibrations of bearings during the process, by the way used in the company KOYO Olomouc. The quality of raceways is evaluated on a measuring device MUK-F 300 and vibrations on IL 100R/2000.
Klíčová slova:
hlučnost; jehličkové; kruhovitost; Ložisko; oběžné dráhy; Real Time Analysis; technický stav; valivé; vibrace; vlnitost; válečkové; Bearing; needle; noisiness; raceways; real time analysis; roller; rolling; roundness; technical state; vibration; waviness
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/40346