Název:
Moderní trendy využití keramických jader pro letecký a energetický průmysl
Překlad názvu:
Modern trends of using ceramic cores for aerospace and IGT sector
Autoři:
Karafa, Pavel ; Láník, Boris (oponent) ; Tomek, Ladislav (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Bakalářská práce pojednává o výrobním procesu a aplikacích keramických jader pro použití ve slévárnách přesného lití. Tato keramická jádra nalézají použití ve velké míře v leteckém a energetickém průmyslu pro výrobu lopatek turbín, či někdy také pro vytvoření dutin u odlitků, jež nelze jinými metodami vytvořit. Samostatná úloha keramických jader popisovaných v práci spočívá ve vytvoření chladících kanálků uvnitř těla lopatky pro zdokonalení pracovního chodu turbíny. Práce v úvodu stručně popisuje odlévání pomocí metody vytavitelného modelu, kterou se lopatky turbín vyrábějí, posléze materiály, samostatný proces výroby keramických jader, jejich odstranění z odlitku a výchozí aplikaci jader.
The bachelor thesis deals with the manufacturing process and applications of ceramic cores for use in investment casting foundries. These ceramic cores find use extensively in the aerospace and energy industries for the production of turbine blades, or sometimes to create cavities in castings, which can’t be created by other methods. A separate task of ceramic cores described in the work is to create cooling cavities inside the body of the blade to improve the working process of the turbine. Work on the introduction briefly describes the casting using the lost wax method, which the turbine blades are produced, then the materials, separate process for producing ceramic cores, removing them from casting and default application of kernels.
Klíčová slova:
chladící kanálky; fused silica.; Keramické jádro; lopatky turbín; metoda vytavitelného modelu; Ceramic core; cooling passageways; fused silica.; investment casting; turbine blades
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/33889