Original title:
Sací trakty čtyřdobých nepřeplňovaných motorů
Translated title:
Intake manifold of four-stroke naturally aspirated engines
Authors:
Plašil, Petr ; Blaťák, Ondřej (referee) ; Beran, Martin (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Cílem této bakalářské práce je rešerže sacích traktů čtyřdobých nepřeplňovaných motorů od historie až po současnost. V práci jsou uvedeny jednotlivé části sacího traktu od čističů vzduchu, přes systémy tvoření směsi po vliv sacího potrubí na plnění válců pomocí dynamického přeplňování a jednotlivé konstrukční řešení, jejich výhody a nevýhody. Na konci práce jsou také popsány systémy variabilních ventilových rozvodů, které mají také velký vliv na plnění válců.
The aim of this bachelor thesis is the glossary topic of intake manifold of four-stroke naturally aspirated engines from the past to the present. This paper list contain information about the intake manifold of four-stroke naturally aspirated engines through the air cleaner, systems of creation fuel mixture across the influence of intake manifold on amount of air in the cylinder using dynamic supercharging, their advantages and disadvantages. There are also described effects of variable valve train systems on charging at the end.
Keywords:
air cleaner; carburettor; dynamic supercharging; electronic fuel injection; intake manifold of four-stroke naturally aspirated engines; resonance supercharging; variable valve train; dynamické přeplňování; elektronické vstřikování; karburátor; rezonanční přeplňování; sací trakty čtyřdobých nepřeplňovaných motorů; variabilní ventilové rozvody; čistič vzduchu
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/3456