Original title:
Válcová jednotka dvoudobého motocyklového motoru
Translated title:
Cylinder unit of motocycle two-stroke engine
Authors:
Stejskal, Miroslav ; Novotný, Pavel (referee) ; Píštěk, Václav (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Miroslav STEJSKAL Válcová jednotka dvoudobého motocyklového motoru V úvodu práce je stručně popsána funkce dvoudobého motoru. Dále je dle zadaných základních geometrických a termodynamických parametrů určen maximální tlak ve válci během jednoho cyklu motoru. Pro vybrané provozní režimy je provedena pevnostní kontrola pístu a horního oka ojnice. Na závěr jsou dosažené výsledky zhodnoceny.
Miroslav STEJSKAL Cylinder unit of motorcycle two-stroke engine In the beginning is briefly described two-stroke engine features. Furthermore, according to the set of basic geometric and thermodynamic parameters, the maximum pressure in the cylinder during one engine cycle. For the selected operating modes are carried out strength tests of the upper piston and connecting rod eye. In conclusion, the results are evaluated.
Keywords:
bore; compression ratio; connection rod; indicator diagram; piston; piston-pin; stroke; two-stroke engine; dvoudobý motor; ideální indikátorový diagram; kompresní poměr; ojnice; píst; pístní čep; vrtání; zdvih
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/17662