Original title:
Návrh rekonstrukce trati v km 45,7 až 48,7 Hlinsko v Č. - Žďárec u Skut.
Translated title:
Design of Reconstruction of Track in km 45,7 - 48,7 Hlinsko v Č. - Žďárec u Skut.
Authors:
Šatánek, Jan ; Burda, Petr (referee) ; Plášek, Otto (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Návrh rekonstrukce trati Hlinsko v. Č. – Žďárec u Skut. v km 45,7 – 48,7 obsahuje návrh zvýšení traťové rychlosti na maximální možnou hodnotu, návrh vhodné skladby železničního svršku a pražcového podloží, návrh optimální konstrukce železničních přejezdů. V zadaném úseku je navržena rekonstrukce zastávek a odvodnění železničního spodku.
Design of railway reconstruction Hlinsko v. Č. – Žďárec u Skut. comprises the design of track section km 45,7 – 48,7, the proposal to increase the line speed to the maximum possible value, the design of an appropriate composition of the railway superstructure and subballast, the design of optimal structure of railway level crossings. The reconstruction of stopping points and of draining is designed in the specified track section.
Keywords:
composition of railway superstructure; construction of railway level crossing; Design of track alignment optimization; increase the line speed; reconstruction of stopping points.; konstrukce železničního přejezdu; Návrh optimalizace; rekonstrukce zastávek.; skladba železničního svršku; zvýšení traťové rychlosti
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/42476