Název:
Netradiční metody měření v dopravním inženýrství
Překlad názvu:
Non-traditional traffic engineering measurment methods
Autoři:
Martínek, Jakub ; Holcner, Petr (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Cílem této bakalářské práce bylo prozkoumat možnosti využití inerciální měřící jednotky v dopravním inženýrství. V první části jsem se zaměřil na popis, výrobu a využití inerciální měřící jednotky. V druhé části jsem teoreticky zpracoval možná využití v dopravním inženýrství. a) vyhodnocení parametrů a stavu komunikace b) působení parametrů komunikace na dopravní prostředek a osoby. Ve třetí části jsem se soustředil na zpracování, postup a vyhodnocení dat pokusných měření, které jsem sám provedl. Jsou to: • vyrovnání IMU • nastartování vozu • přímá jízda • šikmý sjezd z obytné zóny • dlouhý příčný práh.
This thesis aims to researching usage of IMU (Inertial Measurement Unit) in traffic engineering. First part focuses on description, production and general usage of IMUs. Second part of the thesis describes possible usage of IMUs in traffic engineering: a) Evaluation of parameters and condition of roads b) Impact of parameters of roads on vehicle and people Main focus of the third part is on processing, achieving and evaluating data of experimental measurements, I have done personally. Those are: • settlement of IMU • starting the vehicle • direct drive • slanting slope from a residential zone • long speed bump
Klíčová slova:
ADIS 16404; Akcelerometr; Dopravní inženýrství; IMU - inerciální měřící jednotka; Accelerometer; ADIS 16404; IMU - inertial measurement unit; Traffic engineering
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/16093