Název:
Finanční gramotnost a možnosti jejího zvyšování
Překlad názvu:
Financial Literacy and Possibilities of Its Increasing
Autoři:
Chmelíková, Petra ; Coufal, Libor (vedoucí práce) ; Fleischmann, Luboš (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce, která je věnována oboru financí, se konkrétně zabývá problematikou finanční gramotnosti a jejího vzdělávání. Důraz je kladen především na situaci v České republice. Hlavním cílem je zjištění aktuálního stavu vzdělání českých žáků základních škol a srovnání vybraných projektů pro zvyšování úrovně jejich finanční gramotnosti. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je věnována vysvětlení základních pojmů, jejich přehledu a shrnutí. Součástí teoretické části je také rozbor zmiňovaných některých projektů pro vzdělávání. V praktické části je pak zpracováno dotazníkové šetření žáků základní školy.This bachelor thesis in the field of finances specifically deals with the issue of financial literacy and its teaching. The focus is primarily on the situation in the Czech Republic. The main goal is to determine the current situation in education at Czech elementary schools, and to compare selected projects aimed at increasing the level of pupils´ financial literacy. The work is subdivided into theoretical and practical parts. The theoretical part is to explain basic concepts and terms and their outline, and to provide a summary of the issues. It also includes an analysis of the selected educational projects in the field. The practical part contains an outline and results of a survey conducted among elementary school pupils.
Klíčová slova:
finance; finanční gramotnost; finanční vzdělávání; projekty pro podporu finančního vzdělávání; průzkumy finanční gramotnosti; finance; financial education; financial education support projects; financial literacy; financial literacy surveys
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/51585