Original title:
Green Marketing v Loving Hut
Translated title:
Green marketing in the Loving Hut.
Authors:
Vu Dinh, Giang ; Vávra, Oldřich (advisor) ; Zamazalová, Marcela (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] První část práce se zabývá pojmem green marketing a jeho historií. Dále jsou uvedena základní pravidla úspěšného green marketingu. V praktické části je stručně představena firma Loving hut a její green marketingové strategie. Následně je pomocí průzkumu zanalyzováno vnímání zákazníků produktů této firmy. Poslední náplní práce je návrh a doporučení pro zlepšení dosavadních green marketingových aktivit. První hypotézu (tj. že mezi zákazníky restaurace Loving Hut tvoří vegani minimální podíl) práce na základě dotazníkového šetření potvrzuje. Druhou hypotézu (tj. že zákazníci Loving Hut vnímají zelené aktivity této firmy) naopak toto šetření vyvrací.In the first part the thesis will deal with the concept of green marketing and its history. The next part is about the basic rules of successful green marketing. In practical part the company Loving hut and its green marketing strategy is briefly introduced. Then the survey is used to analyze customers' perception on the products of this company. The first hypothesis (that vegans constitute only marginal part of Loving Hut's customers) is confirmed by the survey. The second hypothesis (that customers perceive Loving Hut's green activities) is refuted.
Keywords:
ekology; green marketing; greenwashing; Loving Hut; marketing of services; ekologie; green marketing; green marketing služeb; greenwashing; Loving Hut
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/50650