Original title:
CRM a jeho uplatnění ve společnosti Znovín Znojmo
Translated title:
CRM and its application in the company Znovín Znojmo Inc.
Authors:
Novotná, Šárka ; Postler, Milan (advisor) ; Bilíček, Štěpán (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Předmětem mé diplomové práce CRM a jeho uplatnění ve společnosti Znovín Znojmo a.s. je analýza stávajícího využití CRM ve společnosti mimo jiné i na základě dotazníkového šetření, jehož výsledky poslouží k návrhu případných zlepšení. Práce je členěna do šesti kapitol, které lze pomyslně rozdělit na praktickou a teoretickou část. V teoretické části diplomové práce jsou popsány marketingové a komerční komunikace, definován CRM jakožto řízení vztahu se zákazníky a je analyzováno ekonomické prostředí se zaměřením na trh s vínem v České republice. V praktické části je představena samotná společnost Znovín Znojmo a.s., provedena SWOT analýza a popsána marketingová komunikace společnosti. Jádrem je představení CRM ve společnosti Znovín Znojmo, následné dotazníkové šetření a konečná doporučení na vylepšení.The subject of my diploma thesis CRM and its application in the company Znovín Znojmo Inc. is analysis of the temporary usage of CRM in the company among other things based on the survey, which results will be used to draft potential improvements. Thesis is divided into six chapter divided into practical and theoretical parts. The theoretical part of thesis describes the marketing and commercial communications, defined CRM as customer relationship management and analyze the economic environment focusing on the Czech wine market. In the practical part is introduced company Znovín Znojmo Inc., is applied SWOT analysis and described marketing communication of company. At the core is the introduction of CRM in the company Znovín Znojmo, survey through customers and then are designed recommendations for improvements.
Keywords:
ATL communication; BTL communication; commercial communication; CRM relationship marketing; marketing communication; PEST analysis; SWOT analysis; TTL communication; Znovín Znojmo Inc.; ATL komunikace; BTL komunikace; CRM řízení vztahu se zákazníkem; komerční komunikace; marketingová komiunikace; PEST analýza; SWOT analýza; TTL komunikace; Znovín Znojmo a.s.
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/49817