Original title:
Porovnání marketingových komunikací Air Bank a ČSOB
Translated title:
Comparison of Air Bank's and ČSOB's Marketing Communication
Authors:
Matějka, Václav ; Postler, Milan (advisor) ; Průša, Přemysl (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Po roce 2010 vzniklo v České republice několik nových nízkonákladových bank. Tyto banky se svou strategií a přístupem ke klientů značně liší od zavedených tradičních bank, které na českém trhu působí od 90. let. Hlavně ve velkých městech si nové banky rychle začaly získávat popularitu a začaly tradičním bankám přebírat klienty. To tradičním bankám způsobuje citelné ztráty. Tato diplomová práce proto porovnává jednu novou a jednu tradiční banku - Air Bank a ČSOB. Analyzuje rozdíly v marketingových komunikacích těchto dvou bank a skrze terénní šetření mezi klienty se snaží odhalit důvody, kvůli nimž lidé odcházejí z ČSOB a přicházejí k Air Bank. Na základě získaných dat práce navrhuje sérii doporučení pro obě banky, která by měla zlepšit jejich situaci do budoucna.After 2010, several low-cost banks were founded in the Czech Republic. Thanks to their strategy and customer approach, these banks considerably differed from traditional banks established on the Czech market in the 1990s. Especially in large cities, the new banks quickly gained popularity and started stealing clients from the traditional banks, which have thus seen a severe loss of clients. This diploma thesis compares one new and one traditional bank - Air Bank and ČSOB. It explores the differences in their marketing communication and surveys clients to see what makes people leave ČSOB and join Air Bank. Based on the data collected, the thesis gives a set of recommendations for both banks to improve their situation in the future.
Keywords:
advertising campaign; Air Bank; bank; brand; commercial communication; communication mix; marketing; marketing communication; marketing in services; marketing mix; SWOT analysis; ČSOB; Air Bank; banka; komerční komunikace; komunikační mix; marketing; marketing ve službách; marketingová komunikace; marketingový mix; reklamní kampaň; SWOT analýza; značka; ČSOB
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/50077