Original title:
Obchodní a kulturní specifika v obchodním styku s vietnamskými podnikateli
Translated title:
Business and cultural specifics for doing business in Vietnam
Authors:
Záhradník, Adam ; Zamykalová, Miroslava (advisor) ; Gullová, Soňa (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Předmětem této diplomové práce je analýza obchodních a kulturních zvyklostí při obchodování s vietnamskými podnikatelskými subjekty jak ve Vietnamu, tak v zahraničí. Charakteristické kulturní a obchodní vlastnosti podnikatelských subjektů jsou detailně zpracovány v teoretické části práce. Praktická část se zabývá analýzou hloubkových rozhovorů z řad podnikatelů, jenž mají zkušenosti s obchodováním s vietnamskými partnery.The objective of the thesis is the analysis of business and cultural traditions when doing business in Vietnam or with Vietnamese companies or businessmen. Cultural and business characteristic of the business entities are described in details in the theoretical part. Practical part of thesis analyses the research done by depth interviews with entrepreneurs who have experience in doing business in Vietnam or with Vietnamese business partners.
Keywords:
Business and cultural traditions; Business in Vietnam; Entrepreneurship; Obchodní a kulturní zvyklosti; Obchodní spolupráce; Vietnam
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/50322