Original title:
Role kulturního turismu v marketingu hradů a zámků
Translated title:
Role of Cultural Tourism in Marketing of Castles and Chateaus
Authors:
Kejvalová, Simona ; Dianová, Markéta (advisor) ; Tyslová, Irena (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce Role kulturního turismu v marketingu hradů a zámků se zabývá procesy koordinace a řízení marketingových aktivit. Teoretická část práce vymezuje základní pojmy týkající se tématu kulturního turismu a marketingová komunikace. Navazující praktická část je aplikací teoretických poznatků na dva vybrané hrady, Karlštejn a Rožmberk. Tato část obsahuje analýzu základních podmínek existence a rozvoje turismu, a používané marketingové nástroje. Závěrečná část shrnuje přednosti a problémy na obou hradech a na základě předchozí analýzy a doporučuje možné kroky, které by mohly vést ke zlepšení postavení destinace na trhu turismu.This bachelor thesis called: Role of cultural tourism in marketing of castles and chateaus is focused on coordination processes and marketing management. The theoretical part defines basic notions related to cultural tourism and marketing communication. Practical part of the thesis is application of theoretical findings on two selected castles: Karlštejn and Rožmberk. This part includes an analysis of basic conditions of existence and development of tourism and useable marketing tools. The final part summarizes all the advantages and issues of both castles and draws a set of recommendations which could lead to improving the position of the destination on the tourism market.
Keywords:
Cultural tourism; Event; Marketing; Marketing communication; Promotion; Event; Kulturní turismus; Marketing; Marketingová komunikace; Propagace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/51708