Original title:
Analýza zahraničních zastoupení CzechTourism a jejich přínos pro cestovní ruch České republiky
Translated title:
Analysis of CzechTourism foreign offices and their contribution to the tourism industry of the Czech Republic
Authors:
Gaierová, Petra ; Herget, Jan (advisor) ; Vogelová, Markéta (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je zhodnocení činnosti zahraničních zastoupení agentury CzechTourism v propagaci České republiky jako ideální destinace cestovního ruchu na zahraničních trzích. Práce se zabývá vymezením destinace cestovního ruchu, jejím řízení z pozice národní turistické organizace a dále marketingovými aktivitami zahraničních zastoupení CzechTourism především z pohledu využití komunikačních nástrojů při propagaci. Zároveň je zkoumán příjezdový cestovní ruch a jeho vliv na ekonomiku státu.The aim of the diploma thesis is to evaluate the activities of the foreign offices of the CzechTourism agency in promoting the Czech Republic as an ideal tourist destination in foreign markets. The thesis defines the tourist destination and it´s management, the national tourist organizations and the marketing activities and communication tools used by the foreign offices. The last part of the thesis is dedicated to the analysis of the incoming tourism and it´s positive impact on the national economy.
Keywords:
CzechTourism; destination marketing and management; foreign offices; CzechTourism; mareting a management destinace; zahraniční zastoupení
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/50099