Original title:
Implementace mezinárodního konceptu Costa Coffee na český trh formou franchisingu
Translated title:
Implementation of the international concept Costa Coffee on the Czech market in the form of franchising
Authors:
Procházka, Michal ; Halík, Jaroslav (advisor) ; Motyčková, Hana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce podává teoretický přehled o franchisingu, jeho fungování a nezbytných náležitostech. Zabývá se implementací mezinárodního konceptu právě pomocí franchisingu na český trh. Zaměřuje se na kavárenský průmysl a detailněji pak na společnost Costa Coffee, jako na příklad již etablovaného zahraničního konceptu. Dále tato práce popisuje strukturu tohoto konceptu a vývoj jeho působení na českém trhu. Na základě tohoto konceptu jsou identifikovány atributy, které jsou nezbytné pro úspěšné budování zahraničního franchisového konceptu.This bachelor thesis presents a theoretical overview of franchising, its functions and other necessary related elements. It considers the implementation of an international concept on the Czech market through franchising. It focuses on the coffee industry, particularly at the Costa Coffee company, as an example of an established international concept. Furthermore, this thesis describes the structure and the development of this concept on the Czech market. On the basis of this concept the core attributes which are essential for a successful development of an international franchise concept are identified.
Keywords:
Café; Coffeshop chain; Costa Coffee; Franchising; International concept; Costa Coffee; Franchising; Kavárenský řetězec; Kavárna; Mezinárodní koncept
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/49877