Original title:
Analýza práce obchodního zástupce na trhu vlasové kosmetiky
Translated title:
Analysis of the work of sales representatives on the hair care market
Authors:
Benešová, Lucie ; Halík, Jaroslav (advisor) ; Kohoutová, Zdeňka (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá pracovní náplní obchodního zástupce na trhu vlasové kosmetiky, konkrétně pak ve společnosti Hair Servis. Práce je rozdělena do čtyř částí. První část popisuje teoretické pojmy, jako jsou trh vlasové kosmetiky, konkurenceschopnost, konkurenční výhoda a také rozbor práce obchodního zástupce. Druhá, praktická část se věnuje charakteristice a portfoliu společnosti Hair Servis, dále jejímu konkurenčnímu prostředí, konkurenční výhodě a především jejím obchodním zástupcům. Další část představuje vlastní dotazníkové šetření pro obchodní zástupce uvedené společnosti, které bylo vypracováno ke zjištění spokojenosti obchodních zástupců firmy a k navrhnutí změn pro tento podnik. V poslední části je shrnuto vyhodnocení dotazníkového šetření a navrhnutí vlastních doporučení.This thesis investigates the topic of job description of a sales representative on the hair care market, particularly in a company called Hair Service. This piece of work is divided into four parts. The first part demonstrates theoretical concepts, such as hair care market, competitiveness, competitive advantage, followed by the job description of the sales representative. Secondly, Hair Service company profile and its portfolio will be discussed as well as company competitive environment and competitive advantage. Close attention will be also paid to duties of sales representatives. The discussion then focuses on a specifically designed questionnaire that was conducted by the sales representatives of Hair Service. The purpose of the survey is to determine satisfaction of the sales representatives and to propose changes for the company. The last part of this paper provides the evaluation of the questionnaire and proposes my own suggestions.
Keywords:
competitive advantage; competitiveness; hair care market; sales representatives; konkurenceschopnost; konkurenční výhoda; obchodní zástupci; trh vlasové kosmetiky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/49803