Original title:
Postavení firmy Medin na světovém trhu zdravotnické techniky
Translated title:
Position of company Medin a.s. on the world market for medical technology
Authors:
Ettelová, Hana ; Gullová, Soňa (advisor) ; Vlkovský, Viktor (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tématem bakalářské práce je strategie společnosti Medin a.s. při obchodování na zahraničních trzích s traumatologickým a ortopedickým lékařským vybavením, případně při vstupu na nové trhy. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První se věnuje obecné charakteristice firmy, druhá kapitola je věnována postavení dané firmy na trhu českém. Třetí kapitola hovoří o formách vstupu na zahraniční trhy a o teritoriích, kde již firma etablována je. Ve čtvrté kapitole analyzuji a hodnotím další potenciální trhy pro expanzi české akciové společnosti.The topic of this is the commercial strategy of company Medin a.s. for trading on foreign markets, or possibly of entering new markets. Thesis is divided into four chapters. First one deal with the general characteristics of the company, the second is dedicated to market placement of company in the Czech Republic. The third chapter speaks about the form of entrance and about territories where the company is already present. In the fourth chapter I analyze and evaluate other potential markets appropriate for expansion of the company.
Keywords:
market potential; promotional strategy; sales representative; traumatology; obchodní zástupce; potenciál trhu; propagační strategie; traumatologie
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/49934