Original title:
Gaming jako podnikání
Translated title:
Gaming as Enterprising
Authors:
Čurda, Matěj ; Přibil, Jiří (advisor) ; Váchová, Lucie (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce je zaměřena na možnosti podnikání v oblasti elektronických sportů. Jde o analýzu možností, které podnikatel v tomto druhu podnikání má a mezi kterými se může rozhodovat. Jelikož jde o velmi rozsáhlé téma, soustředím se primárně na možnost streamování, tedy vysílání videí pomocí platforem k tomu určených, a následná monetizace takovéto činnosti. V České republice toto podnikání není příliš rozšířeno a tak je tato práce koncipována tak, aby jí mohl porozumět i běžný hráč bez zkušeností, či formálního vzdělání. Práce vychází primárně z vlastního zkoumání a to jak z důvodu preference autora, zkvalitnění práce, ale také z důvodu omezenosti zdrojů, obzvláště pak v českém jazyce. Také je práce zaměřena právě na Českou republiku, a její legislativu, a z toho důvodu je i psána v českém jazyce.The main focus of this bachelor thesis is an opportunity of business activity in a field of electronic sports. It is analyzing possibilities, which the entrepreneur can exploit and where he can put his resources. Field of e-sports is extensively complex and from this reason the thesis is mostly focused on online streaming and further monetization of such behavior. This kind of business is not very common in Czech Republic, so this thesis is written in understandable language and reader does not need any formal education neither experience from this field to understand the problematic. This thesis is written in Czech language as the thesis is focused on Czech legislation and it is important for businessman to understand what is possible or forbidden. Basis of this thesis is from personal research of author, nevertheless it is enriched by other available material, mostly translated from foreign resources.
Keywords:
e-business; e-commerce; e-sports; Pro-Gaming; Streaming; Twitch; YouTube; e-business; e-commerce; e-sports; Pro-gaming; Streaming; Twitch; YouTube
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/50029