Original title:
Framework Unreal Editor – jeho vlastnosti a použití pro tvorbu 2D hry
Translated title:
Framework Unreal Editor – its properties and usage for creating a 2D game
Authors:
Zelinka, Zbyněk ; Pecinovský, Rudolf (advisor) ; Vondráček, Martin (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá popisem herního frameworku Unreal Engine 4. Nejprve je vysvětlen koncept tohoto stále populárnějšího softwarového archetypu a vybraný zástupce je zařazen do kontextu podobných alternativ. Dále je čtenář seznámen s jeho vývojovým prostředím, základními principy a programovacím jazykem Blueprint. Jednotlivé kroky jsou demonstrovány na vývoji jednoduché 2D aplikace, od založení až po export samostatné hry.This bachelor thesis describes the game engine Unreal Engine 4. First, it explains the con-cept of this increasingly popular software archetype and the chosen representative is placed in the context of similar alternatives. The reader is then introduced to its development envi-ronment, basic principles and the Blueprint programming language. Individual steps are demonstrated in the development of a simple 2D application, from foundation to export of a standalone game.
Keywords:
Blueprint; Game engine; Sprite; Unreal Engine; Blueprint; Herní framework; Sprite; Unreal Engine
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/50553