Název:
Krize prodejů tištěných médií v České republice v letech 2006 až 2016 a jak z ní ven
Překlad názvu:
The Crisis Of the Sales Of Printed Media In the Czech Republic From 2006 To 2016 and How to Face It
Autoři:
Kubík, Vojtěch ; Barák, Vladimír (vedoucí práce) ; Kovanda, Lukáš (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá propadem celkového prodeje tištěných deníků v České republice v období od roku 2006 do roku 2016 a hledá doporučení pro mediální domy, jak tomuto trendu čelit. Dále práce pátrá po důvodu růstu celkového prodeje magazínu Forbes, který jako jeden z mála tištěných titulů roste. Teoretická část se zabývá tištěnými médii: jejich historií, ekonomikou, poptávaným a nabízeným množstvím po denících a konečně historií a rozšířením značky Forbes. V praktické části je provedena analýza trhu a sestaven ekonometrický model, který potvrzuje stanovenou hypotézu o poklesu prodeje deníků na úkor rostoucí dostupnosti internetu. Je zde také analýza dotazníkového šetření "Profil čtenáře českého magazínu Forbes" a komparace Forbesu s americkou verzí, resp. s konkurenčními tituly na českém trhu.The bachelor thesis deals with the decrease in total sales of printed newspapers in the Czech Republic in the period from 2006 to 2016 and seeking recommendations for media houses to counter this trend. The thesis also looks for the reason of the increasing total sales of Forbes magazine in the Czech Republic, that is considered as an exception. The theoretical part is about printed media: about its history, economics, quantity demanded and supplied after the newspapers, and finally this part includes the section about history and expansion of Forbes. In the empirical part, there is an analysis of the market and an econometric model that confirms the hypothesis of a decline in the sales of newspapers at the expense of the increase of the internet availability. There is also an analysis of the questionnaire "Profile of the readers of the Czech Forbes magazine," and the empirical part also consists of comparison of the Czech Forbes with the American version, respectively with competing titles on the Czech market.
Klíčová slova:
celkový prodej; deníky; ekonomická žurnalistika; Forbes; krize; mediální trh; business journalism; crisis; Forbes; journals; media market; total sales
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/50901