Original title:
Teorie a praxe brandingu
Translated title:
Theory and practice of branding
Authors:
Drgová, Adéla ; Horný, Stanislav (advisor) ; Kocourek, Ivan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se věnuje tématice značek a brandingu. V úvodu zkoumá definici značky od různých autorů, vymezuje její funkce a měnící se roli v posledních desetiletích. Dále je objasněn rozdíl mezi často zaměňovanými pojmy identita a image a je představen český náhled na koncept Corporate Identity. Pro lepší pochopení tématu je prezentován žebříček 100 nejznámějších značek světa, díky kterým si čtenář představí dříve probírané pojmy na konkrétních příkladech jemu známých společností. Následně je charakterizován proces brandingu, jež je v praktické části práce aplikován na příklad vybrané firmy s názvem Local Artists SE, zabývající se prodejem českých suvenýrů a dárkových předmětů. Autorka zpracovávala návrh brandingu celé společnosti, který byl později uplatněn v projektu příprav a realizace nové prodejny v prostorách 5hvězdičkového hotelu InterContinental v Praze. Práce mapuje a prezentuje výsledky její činnosti v rámci spolupráce s danou firmou.This master's thesis discusses the topic of brands and branding. Firstly, it explores various authors' definitions of the term "brand", its functions and changing role in recent decades. The work further clarifies the difference between the terms "identity" and "image", which are often interchanged. Next topic presented is the concept of Corporate Identity that is mostly used by Czech marketing professionals. For reader's better understanding of the previous parts, Top 100 global brands report is introduced. The following topic defined is the topic of branding, which is subsequently applied on Local Artists SE company, the stores of which are specialised on offering Czech souvenirs and gifts to tourists. The author was working on designing the whole branding concept of the company, which was later used in the project of opening new brand store located in the 5-star InterContinental Hotel in Prague. This master's thesis describes and presents the results of her work.
Keywords:
brand; branding; design; identity; image; brand; branding; identita; image; značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/50945