Original title:
Ako sa predáva vzdelanie: analýza marketingových nástrojov používaných v školstve
Translated title:
How to sell education: analysis of marketing tools used in education
Authors:
Ivaničová, Martina ; Šimůnek, Michal (advisor) ; Novotná, Eliška (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Táto práca sa zaoberá problematikou marketingu v školstve. Analyzuje a porovnáva marketingové nástroje využívané v školstve, spôsob realizácie marketingových aktivít na stredných školách na Slovensku a mapuje, ako školy vnímajú problém masifikácie školstva. Práca sa skladá z dvoch častí. V prvej časti práce sú definované základné pojmy a teoretické východiská súvisiace s marketingom školy a s problematikou masifikácie školstva. Druhá časť je výskumná, charakterizuje metodiku výskumu, použité metódy, spôsob výberu a popis respondentov. Nasleduje vyhodnotenie a prezentácia výsledkov. Záver práce poukazuje na kľúčové prvky, súhrnne popisuje a vyhodnocuje zistené poznatky.Tato práce se zabývá problematikou marketingu ve školství. Analyzuje a porovnává marketingové nástroje využívané ve školství, způsob realizace marketingových aktivit na středních školách na Slovensku a mapuje, jak školy vnímají problém masifikace školství. Práce se skládá ze dvou částí. V první části práce jsou definovány základní pojmy a teoretická východiska související s marketingem školy a s problematikou masifikace školství. Druhá část je výzkumná, charakterizuje metodiku výzkumu, použité metody, způsob výběru a popis respondentů. Následuje vyhodnocení a prezentace výsledků. Závěr práce poukazuje na klíčové prvky, souhrnně popisuje a vyhodnocuje zjištěné poznatky.This master thesis deals with the problematics of marketing in education. It analyses and compares marketing tools used in education, methods of implementing marketing activities in secondary schools in Slovakia, it examines how schools percieves problem of school massification of the education. Thesis consists of two parts. In the first part are defined basic concepts and theoretical foundations related to marketing and to the issue of massification of education. The second one is a research. Methodology characterizes research methods, methods of selection and a description of respondents. This is followed by evaluation and presentation of results. The conclusion is the summary of point key elements and it describes and evaluates the obtained knowledge.
Keywords:
marketing management schools; massification of education; school marketing; targeted marketing; transformation of society and education; cílený marketing; marketing školy; marketingové řízení školy; masifikace vzdělání; přeměny společnosti a vzdělání
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/49770