Original title:
Vvedenie novogo produkta na rynok
Translated title:
The process of launching a product into the market
Authors:
Davydova, Maria ; Vávra, Oldřich (advisor) ; Boháček, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016 Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Získávání nových zákazníků a udržení stávajících se stává složitější s rostoucí konkurenci na trhu prodeje. V bakalářské práci zvýším takový problém jako zavedení nového výrobku na trh ze strany marketingové propagace. Tento proces hráje klíčovou roli pro úspěch podniku, jakož i účinnost zcela závisí na množství prodeje našeho produktu. Tato práce je příkladem k dosažení zvýšení loajality zákazníků, a také jé příkladem společnosti, která již začalá svou cestu v oblasti prodeje. Jeden z nejefektivnějších způsobu jak identifikovat silné a slabé strány je metoda kvalitativního výzkumu, který umožňuje ohodnotit situaci ze všech stran s minimálním úsilím. Tato metoda bude klíčovou otázkou v celé bakalářské práceAttracting new customers and retaining existing ones becomes more difficult with increasing competition in the sales market. In this bachelor thesis a problem of the introduction of a new product to the trade by marketing promotion is considered. This process plays a key role for the success of the enterprise as well as the effectiveness of the marketing campaign depends entirely on the amount of sales of our product. This thesis is an example and a step by step guide to achieve the increase in customer loyalty, basing on the example of a company that is just starting their way in the sales area. One effective way to identify strengths and weaknesses is a method of qualitative research, which allows you to assess the situation from all sides as much as possible with minimal costs. This method will be a key mission across the bachelor work.
Keywords:
marketing; product; qualitative research; kvalitativní výzkum; marketing; produkt
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/50841