Original title:
Marketing a vývoj produktu personálně poradenské společnosti
Translated title:
Marketing and product development in human resources agency
Authors:
Tomšíčková, Tereza ; Vávra, Oldřich (advisor) ; Havlová, Klára (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tématem této práce je analýza marketingových aktivit a rozbor vývoje nového produktu personálně poradenské společnosti na trhu B2B. V rámci této práce je přiblížena marketingová komunikace a marketingové analýzy firmy a dále je detailně zmapován vývoj nové služby, kterou se během přípravy práce podařilo úspěšně uvést na trh. Teoretická část slouží jako východisko pro praktickou, přibližuje prostředí personálních agentur a rysy trhu B2B a věnuje se marketingové teorii se specifiky pro trh služeb i B2B. Praktická část představuje vybranou personálně poradenskou společnost a seznamuje s jejími marketingovými aktivitami. Věnuje se marketingové analýze situace a dále se zaměřuje na vývoj nového produktu a jeho uvedení na trh. Práce používá zejména metodu vědeckého popisu a analýzy, vycházející z interních firemních zdrojů a dále také rozhovory s odborníky na daná témata z řad firemních zástupců.The topic of this thesis is to analyze marketing activities and an analysis of new product development by personnel consulting companies in the B2B market. As part of this paper the marketing communication is approached and the development of of a new service mapped in detail. This new product has been succesfully launched to market during the preparation of this thesis. The theoretical part serves as the basis for a practical part, approaches HR agencies environment and features of the B2B market. It also describes marketing theory with specifics for marketing of services and B2B marketing. The practical part presents selected personnel consulting organisation and introduces its marketing activities. Furthermore it focuses on marketing analysis of the situation and new product development and its launch on the market. The thesis uses mainly the method of scientific description and analysis, based on internal company resources and also interviews with experts on given topics among company representatives.
Keywords:
communication; HR; marketing; product development; HR; komunikace; marketing; vývoj produktu
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/50819