Original title:
Marketingová komunikace neziskových organizací
Translated title:
Marketing Communication of Non-Profit Organizations
Authors:
Kocourková, Eva ; Hajdíková, Taťána (advisor) ; Novák, Michal (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací neziskových organizací. V teoretické části definuje pojem nezisková organizace a obsahuje obecný popis marketingové komunikace a jejích nástrojů. V závěru teoretické části se věnuje komunikaci s dárci - fundraisingu. V praktické části se práce věnuje popisu DDM hlavního města Prahy a Karlínského spektra. Dále je popsán současný stav marketingové komunikace Karlínského spektra a je proveden marketingový výzkum. Cílem práce je zjištění vnímání marketingové komunikace vybrané neziskové organizace jejími uživateli. Na základě popisu současného stavu a výsledků marketingového výzkumu jsou navrženy možnosti zlepšení marketingové komunikace v této organizaci.This bachelour thesis deals with marketing communication of non-profit organizations. The theoretical part defines non-profit organization and provides general description of marketing communication and its tools. The end of the theoretical part is devoted to communication with donors - fundraising. The practical part is dedicated to the description of DDM hlavního města Prahy and Karlínské spektrum. There is also described current state of marketing communication in Karlínské spektrum and conduct a marketing research. The aim of the thesis is to determine perception of marketing communication in selected non-profit organization by its users. Based on the description of current state and the results of marketing research are suggested possibilities for improvement of marketing communication in this organization.
Keywords:
Communication tools; Fundraising; Karlínské spektrum; Marketing communication; Non-profit organization; Fundraising; Karlínské spektrum; Komunikační nástroje; Marketingová komunikace; Nezisková organizace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/50230