Original title:
Využití kvalitativních dat o chování uživatelů ve webové analytice
Translated title:
Use of qualitative user behavior data in web analytics
Authors:
Repetný, Michael ; Stříteský, Václav (advisor) ; Jašek, Pavel (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zaměřuje na webovou analytiku a využitelnost kvalitativních dat pro lepší rozhodování. Popisuje význam webové analytiky, jednotlivé alternativní nástroje pro sběr dat a jejich využitelnost. Řešeným problémem je nízký počet online objednávek na webových stránkách. Zvolený problém je řešen pomocí implementace analytického programu Zeerat a následné analýzy odpadu návštěv na jednotlivých krocích v objednávkovém procesu, teplotní mapy kliků na problémové stránce a odpovědí z online dotazníku. Následně je na základě analýzy navržena alternativní verze stránky. Podařilo se dosáhnout zvýšení počtu objednávek o 107 %. Hlavní přínos této práce je v porovnání jednotlivých metod analýzy kvalitativních dat a následné aplikaci vybrané kombinace nástrojů na konkrétním projektu za účelem zvýšení obchodní výkonnosti.This thesis covers main aspects of web analytics and use of qualitative data in better decision making processes. It describes the importance of web analytics, alternative tools for data collection and their utilization. The problem to be solved is the low number of online orders on the website. Selected problem is being solved by implementation of analytical program Zeerat and subsequent analysis of traffic drop-off at each step of ordering process, click heatmap of the problematic page and responses from the online survey. Based on the results of analysis, an alternative version is suggested. The introduction of a new version resulted in increasing bookings by 107 %. The main goal of this thesis is the introduction and comparison of feedback gathering methods and subsequent application of selected approaches in practice to specific project in order to increase website's business performance.
Keywords:
clickstream analytics; conversion rate; feedback collection; web analytics; web optimization; analýza návštěvnosti; konverzní poměr; optimalizace webu; webová analytika; získávání zpětné vazby
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/50812