Original title:
Možnosti využití sociální sítě Facebook pro prodejnu dětské obuvi
Translated title:
Opportunities of using the social network Facebook for children's shoes shop
Authors:
Šafková, Tereza ; Procházková, Markéta (advisor) ; Neugebauerová, Kateřina (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce je zaměřená na zmapování možností, které nabízí sociální síť Facebook lokální prodejně dětské obuvi a na návrh způsobu práce s tímto nástrojem. Konkrétně se jedná o Dětskou obuv Sluníčko provozovanou společností TORI s.r.o. Práce je rozdělena do dvou částí - praktické a teoretické. V úvodní části jsou vysvětlena teoretická východiska marketingu, jsou zde uvedeny základní informace o sociálních médiích, sociální síti Facebook a propagaci jejich prostřednictvím. Druhá část - praktická - se soustřeďuje na specializovanou prodejnu dětské obuvi "Dětská obuv Sluníčko". Jednotlivé kapitoly v této části pojednávají o charakteristice prodejny a o jejím marketingovém mixu. Poslední část je věnována návrhu způsobu práce se sociální sítí Facebook. Závěrečné návrhy vychází především z dotazníkového šetření a z testování možností propagace na sociálních sítích.The bachelor thesis is focused on mapping of opportunities offered to a local children's shoes shop by the social network Facebook and on suggestion of how to work with this tool. It is namely about "Dětská obuv Sluníčko" operated by TORI Ltd. The thesis is divided into two parts - the theoretical and the practical one. The first part explains theoretical basis of marketing, there are given fundamental information about social media, social network Facebook and promotion through them. The second part - practical one - is focused on specialized children's shoes shop "Dětská obuv Sluníčko". Single chapters in this section deal with characteristics of the store and with its marketing mix. The last section is devoted to design way how to work with the social network Facebook. Final suggestions are based on questionnaire and testing of the opportunities of promotion on social networks.
Keywords:
children's shoes; Facebook; marketing; social network; dětská obuv; Facebook; marketing; sociální síť
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/50733