Original title:
Analýza možností affiliate marketingu
Translated title:
Analyses of Affiliate Marketing Possibilities
Authors:
Voříšek, Lukáš ; Sova, Martin (advisor) ; Čermák, Radim (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] VOŘÍŠEK, Lukáš: Analýza možností affiliate marketingu - Vysoká škola Ekonomická v Praze. Fakulta Informatiky a statistiky. Vedoucí práce: Ing. Martin Sova. Bakalářská diplomová práce se zabývá analýzou možností affiliate marketingu v prostředí obsahových webových stránek, seznámením se s danou problematikou a trendy, zmapováním lokálního i zahraničního trhu s affiliate programy. Teoretická část se zabývá vymezením pojmu affiliate marketing a rozebráním jeho možností. Dále nahlíží na aktuální situaci na trhu. Druhá část rozebírá možnosti affiliate marketingu pro internetové vydavatelství a porovnává dvojici affiliate programů Heureka.cz a Kasa.cz. V závěru se zabývá doporučeními pro majitele obsahových webových stránek, kteří hledají cestu k monetizaci obsahu. Práce odhaluje, jak velký dopad má na úspěšnost internetových kampaní jejich podoba a souvislost s okolním obsahem. Zároveň poukazuje na zajímavé rozdíly, které lze v přístupu provozovatelů affiliate programů spatřit. Za přínos práce je považován ucelený pohled na affiliate marketing pro využití pro monetizaci obsahových webových stránek, zhodnocení jeho vhodnosti pro potřeby vydavatelů internetového obsahu a obeznámení s novými pojmy a informacemi.VOŘÍŠEK, Lukáš: Analyses of Affiliate Marketing Possibilities, University of Economics in Prague. Faculty of Informatics and Statistics. The Supervisor: Ing. Martin Sova. The bachelor´s thesis deals with analyses of affiliate marketing possibilities in content webpages environment, becoming familiar with the topic and the trends, mapping affiliate programs of both local and foreign markets. Theoretical part focuses on definition of affiliate marketing and analyzing its possibilities. Further it looks closer on current situation on the market. The second part of the thesis analyses the possibilities of affiliate marketing for the online publisher and compares two affiliate programs Heureka.cz and Kasa.cz. At the end it recommends the ways of webpage content monetization to their owners. The thesis reveals how big is the impact of the internet campaigns form on their success and what is the contingency with the surrounding content. At the same time it shows the interesting differences which the affiliate programs operators can observe. The outcome of the thesis is considered to be the complex view on the affiliate marketing usage for monetization of content webpages, evaluation its suitability for the needs of internet content publishers, and familiarization with new concepts and information.
Keywords:
affiliate marketing; affiliate program; internet publisher; provision marketing; affiliate marketing; affiliate program; internetové vydavatelství; provizní marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/50681