Original title:
Nové trendy v marketingovej komunikácii
Translated title:
New trends in marketing communication
Authors:
Sedlák, Radko ; Říha, David (advisor) ; Křivonožka, Petr (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Cieľom tejto bakalárskej práce je analýza a následné zhodnotenie nových trendov v marketingovej komunikácii, ktoré nám pomáhajú presnejšie zacieliť na zákazníka a zistiť, ako sú vnímané skupinou mladých ľudí s rozdielnymi záujmami a záľubami. Konkrétne sa táto práca zameriava na digitálny marketing, buzzmarketing a guerilový marketing, ktoré sa budú porovnávať s tradičnými spôsobmi marketingovej komunikácie. Pod pojmom tradičné sú myslené médiá ako napríklad tlač, reklama v televízii a rádiu, ktoré už v tejto dobe neprinášajú taký veľký úžitok a pomaly strácajú na svojej sile. Pre empirickú časť je zvolený kvantitatívny výskum formou dotazníkového prieskumu. Výskumným súborom sú hlavne študenti prvého a druhého ročníka bakalárskeho štúdia. V závere tejto práce sú uvedené výsledky dotazníkového prieskumu.Cílem této bakalářské práce je analýza a následné zhodnocení nových trendů v marketingové komunikaci, které nám pomáhají přesněji zacílit na zákazníka a zjistit, jak jsou vnímány skupinou mladých lidí s rozdílnými zájmy a zálibami. Konkrétně se tato práce zaměřuje na digitální marketing, buzzmarketing a guerilový marketing, které se budou porovnávat s tradičními způsoby marketingové komunikace. Pod pojmem tradiční jsou myšleny média jako například tisk, reklama v televizi a rádiu, které již v této době nepřinášejí takový velký užitek a pomalu ztrácejí na své síle. Pro empirickou část je zvolen kvantitativní výzkum formou dotazníkového průzkumu. Výzkumným souborem jsou hlavně studenti prvního a druhého ročníku bakalářského studia. V závěru této práce jsou uvedeny výsledky dotazníkového průzkumu.The aim of this bachelor's thesis is to analyse and consequently evaluate new trends in marketing communication that help us target at the customer more precisely and find out how they are perceived by the group of young people with different interests and hobbies. The work focuses particularly on digital marketing, buzz marketing and guerrilla marketing and they are compared with the traditional methods of marketing communication. The term "traditional" represents media such as print, advertising on television and radio which are not very beneficial these days and they are slowly losing their power. The empirical part includes a quantitative research in the form of a questionnaire. The research group consists mainly of the students of the first and second grade of bachelor's degree programme also known as Millennials generation. In the summary of the thesis the results of the survey are presented.
Keywords:
buzzmarketing; communication mix; guerilla; marketing; viral marketing; buzzmarketing; guerilla; komunikační mix; marketing; viral marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/50617