Název:
Ekologie a udržitelnost na rozvíjejících se sociálních sítích
Překlad názvu:
Environment and sustainability on emerging social media
Autoři:
Vaněčková, Barbora ; Vondra, Zdeněk (vedoucí práce) ; Böhmová, Lucie (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zabývá tématem komunikace neziskových nestátních organizací v oblasti ekologie a udržitelnosti. Jejím cílem je analyzovat možnosti nových sociálních sítí a zhodnotit jejich vhodnost pro komunikaci daného segmentu s konkrétním příkladem neziskové organizace Green & Away. V první kapitole popisuji druhy neziskových organizací a jejich odlišné komunikační cíle a záměry. Druhá kapitola je věnována shrnutí nejběžnějších sociálních sítí a jejich trendů, především se ale soustředí na nové, neustále rostoucí sociální sítě, jako je Instagram nebo Tumblr. V závěru pak pomocí analýzy komunikačních cílů a současné komunikace organizace Green & Away navrhuji způsoby zefektivnění využívání sítí Facebooku a Twitteru a doporučuji přechod k dalším sociálním sítím. Přínosem této práce je poskytnutí souhrnného přehledu nových sociálních sítí, který může sloužit jako odrazový můstek nového způsobu komunikace s mladou generací nejen pro konkrétní organizaci, ale pro neziskový sektor jako celek.The topic of this bachelor thesis are means of communication of environmental non-governmental non-profit organisations. Its aim is to analyse the possibilities of new emerging social media sites and apps and to discuss their suitability for NGO communication using the example of a British NGO Green & Away. First chapter is used as a theoretical basis to define different types of NGOs and pinpoint the goals of their communication. In the next chapter I am summarising the biggest social networking sites, describing apparent trends among social media usage and focusing on into the mainstream emerging and quickly growing apps and sites such as Instagram and Tumblr. The last part of this thesis is dedicated to the Green & Away organisation, using my analyses of their communication needs and current used means of communication as basis for my recommendations regarding further Facebook and Twitter usage as well as suggestions to break into new social media. This thesis can be used not only by the aforementioned organisation but also by the non-profit sector as a whole as a starting point of modern means of communication with the youngest generation.
Klíčová slova:
ekologie; Instagram; neziskové organizace; sociální sítě; Tumblr; environment; Instagram; NGOs; social media; Tumblr
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/50573