Original title:
Online marketing a jeho uplatnění v rámci vybraných subjektů cestovního ruchu
Translated title:
Online Marketing And Its Application Within The Selected Entity In Tourism
Authors:
Parmová, Lucie ; Vaško, Martin (advisor) ; Kvítková, Zuzana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce analyzuje vybraný subjekt cestovního ruchu a zkoumá uplatnění online marketingových nástrojů v jeho činnosti, z kterých zásadní roli hrají hlavně vlastní webové stránky a oficiální stránka na sociální síti Facebook. Cílem práce je na základě získaných statistických dat a analýz zhodnotit využití online marketingových nástrojů vybraného subjektu. Na základě těchto informací pak budou doporučeny návrhy na opatření pro vylepšení online marketingové komunikace. Teoretická část se zaměřuje na historii internetu a vývoj uživatelů internetu. Internet je srovnán s tradičními reklamními médii a jsou představeny formy online marketingu. U vybraného subjektu se zkoumá práce s online marketingovými nástroji a je zanalyzována úspěšnost jejich použití.The thesis analyzes the selected entity in tourism and explores the use of online marketing tools in its activities, in which especially their own website and official page on the social network Facebook play a crucial role. The aim of this work is on the basis of statistical data and analysis to assess the use of online marketing tools of chosen subject. On the basis of these information will be given some recommendations for improving its online marketing communications. The theoretical part focuses on the history of the Internet and the development of Internet users. Internet is compared with traditional advertising media and also some forms of online marketing are presented. The selected entity is exploring working with online marketing tools and it is analyzed their successful use.
Keywords:
analysis of marketing communication; marketing on internet; online marketing; social media; analýza marketingové komunikace; marketing na internetu; online marketing; sociální média
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/50135