Original title:
Možnosti uplatnění analytického CRM v podmínkách nadnárodní společnosti
Translated title:
The possibilities of application of analytical CRM in the environment of multinational company
Authors:
Burkova, Alina ; Pour, Jan (advisor) ; Petrlík, Lukáš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem této bakalářské práce je návrh na použití aplikace, která umožnuje zpracovávaní velkého množství dat, pro účely segmentaci trhů a následujícího nastavení cílených marketingových kampaní. V teoretické častí jsou vymezeny základní pojmy a principy řízení vztahu se zákazníky, které jsou nezbytné pro pochopení cílů této práce. Dále následuje praktická část, kde jsou na začátku popsány pojmy tykající se řízení marketingových kampaní a segmentací. V poslední části se tyto souhrnné poznatky aplikovány při analýze výstupů z programu BigML.The main goal of this bachelor thesis is showing the main advantages of using certain application, which allows to process big data, for market segmentation and for the following process of defining marketing campaigns. The first part of the thesis is dedicated to definition of the main theoretical terms. They are essential for understanding the main goal of the work. The practical part comes after, and firstly presents concepts of campaign management and market segmentation. The last and the main part is showing the application in action. All the knowledge is used for analysis of the output from the program called BigML.
Keywords:
Clustering; CRM; Data mining; International market; Marketing; Segmentation; CRM; Data mining; Marketing; Mezinárodní trh; Segmentace; Shlukování
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/50396