Original title:
Trh specifického sortimentu v ČR
Translated title:
The Market of Selected Goods in the Czech Republic
Authors:
Uhlíř, Vojtěch ; Zeman, Jiří (advisor) ; Filipová, Alena (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] V první kapitole se práce věnuje českému trhu s dárkovým zbožím, následně trhu se svíčkami. Dále je zde charakterizována konkurence na trhu se svíčkami a produkt samotný. V druhé kapitole se práce věnuje nákupnímu a spotřebnímu chování českých zákazníků. Následuje vlastní průzkum nákupního chování při nakupování dárkového zboží/svíček a charakteristika typického zákazníka. Ve třetí kapitole je v práci, na základě zjištěných informací, navržena marketingová strategie pro drobný podnik podnikající v oblasti výroby svíček.In the first chapter the Czech market with gifts and gift shops is described. Then the Czech candle market is characterized - the competion observation and product description is provided. In the second chapter Czech consumers and their behaviour is given, following with a survey of their attitude and usage study concerning gifts and candles more specifically. The description of the typical Czech consumer buying gifts and candles is carried out. In the third chapter on the basis of the survey the marketing strategy for a small candle-manufacturing business is provided.
Keywords:
Candle Market; Candle Purchase; Candles; Consumer Behaviour; Czech Consumer; Gift Shops in the Czech Republic; Gift Shops Market; Dárkové zboží; Nákupní chování; Prodej svíček; Spotřební chování; Svíčky; Thr s dárkovým zbožím; Trh se svíčkami; Typický zákazník
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/49949