Original title:
Analýza nákupního chování studentů vysokých škol na českém retailingovém trhu
Translated title:
Analysis of university students' consumer behavior in the Czech retail market
Authors:
Volák, Jan ; Průša, Přemysl (advisor) ; Šrám, Ivan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá analýzou nákupního chování vysokoškolských studentů na českém retailingovém trhu. Jejím cílem je definovat faktory ovlivňující nákupní chování spotřebitele a pomocí sběru dat prokázat jejich vliv na nákupní rozhodování spotřebitele. V prvních dvou částech jsou charakterizovány pojmy nákupní chování a spotřebitelův rozhodovací proces. Ve třetí až šesté části dochází k interpretaci výsledků sběru dat a jejich porovnání se současnými trendy v chování českého spotřebitele. Závěrečná část shrnuje veškeré poznatky v oblasti nákupního chování studentů vysokých škol na českém retailingovém trhu.The thesis aims to analyse a university students' consumer behaviour in the Czech retail market. Its objective is to define the factors influencing the consumer behaviour and demonstrate their impact on consumer buying decision process. The key terms such as consumer behaviour and consumer buying decision process are characterized in the first two parts of the thesis. The following four parts interpret the results of the data gathering and compare them to the current Czech consumer behaviour trends. The final, seventh part summarizes all the findings in the field of consumer behaviour of university students in the Czech retail market.
Keywords:
Consumer behaviour; Consumer buying decision process; Impact of the commercial; nákupní chování; spotřebitelův rozhodovací proces; vliv reklamy
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/49665