Název:
Realitní služby a ochrana spotřebitele
Překlad názvu:
Real estate services and consumer protection
Autoři:
Válová, Andrea ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Vrzáková, Tereza (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem bakalářské práce je zhodnocení aktuální situace na realitním trhu v České republice, zjištění, zda jsou spotřebitelé dostatečně chráněni i přes neexistující legislativní úpravu realitních služeb, a zda jsou spotřebitelé dostatečně informováni o svých právech a povinnostech vyplývajících z uzavřených smluv. Metodou vyhodnocení cíle práce je porovnání tuzemského trhu a realitních trhů v Evropské unii. Teoretická část pojednává o historii právní úpravy v České republice, budoucích změnách na trhu nemovitostí a o organizacích na ochranu spotřebitelů. Praktická část obsahuje výčet služeb realitních kanceláří včetně uzavírání zprostředkovatelských smluv, klamavé a agresivní obchodní praktiky, a s nimi spojené kauzy a případy, ve kterých došlo k poškození spotřebitelů (klientů). Závěr práce vyhodnocuje rozhovory s realitními makléři z České republiky a výsledky dotazníků, na které odpovídali realitní makléři z vybraných evropských zemí.The aim of my bachelor thesis is to evaluate the current situation on the real estate market in the Czech Republic. To find out if consumers are protected enough despite the lack of legislative rules governing the real estate market. If there is an easy accesible information about their rights and duties which are enshrined in the contract. The method of this evaluation is to compare the domestic real estate market with real estate markets in the European Union. Theoretical part is aimed on the history of legislative changes in the Czech Republic, changes which are due to come and about institutions for consumers protection. Practical part of my thesis contains the list of services which are provided by real estate agencies including conclusions of intermediation contracts, misleading and agressive business practices and connected cases in which consumers were damaged. The conclusion evaluates interviews with real estate agents from the Czech Republic and results of questionnaires which were done by real estate agents from selected European countries.
Klíčová slova:
ochrana spotřebitele; realitní služby; realitní trh; consumer protection; real estate market; real estate services
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/49637