Original title:
Online komunikace vybraných vysokých škol.
Translated title:
Online communication of selected universities
Authors:
Judová, Kateřina ; Horný, Stanislav (advisor) ; Kocourek, Ivan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce zkoumá tři nejvýraznější reklamní kampaně veřejných vysokých škol na území České republiky vydaných během akademického roku 2015/2016. Předmětem práce je seznámení s novými formami komunikace využívanými v digitálním marketingu a zhodnocení kampaní na základě principů propagace veřejných a vzdělávacích institucí v ČR. K vypracování byla provedena situační analýza a monitoring aktuálních trendů v internetovém prostředí v rámci propagace. Práce závěrem obsahuje několik doporučení pro tvorbu nové online komunikace jakékoliv školy.This diploma thesis focuses on selected advertising campaigns (published during the academic year 2015/2016) by the universities in the Czech Republic with the highest impact. The goal of this thesis is to present the new ways of communication in digital marketing and to evaluate aforementioned campaigns based on usual principles of promotion among public and educational facilities in the Czech Republic. In order to understand the background the situational analysis and monitoring of current trends within the online advertisement were used. The main contribution is a set of recommendations that could be useful for any educational facility.
Keywords:
Advertising Campaign; Digital Marketing,; MENDELU; Public university; VUT; VŠB - TUO; Digitální marketing; MENDELU; Reklamní kampaň,; Veřejná vysoká škola; VUT; VŠB - TUO
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/49583